ماست

سس رژیمی ماست

انواع سالاد با سس های مخصوص سرو می شوند و سس های مختلفی را می توان برای سرو در کنار سالادها تهیه کرد. برای تهیه سس می توان از ادویه و چاشنی های متنوعی استفاده کرد . سس ماست از دسته سس های بسیار کم چرب و کم کالری است . سس ماست در واقع سس رژیمی و خوش طعمی است که برای سرو در کنار انواع سالادهای کلم و کاهو و حتی ساندویچ ها و غذاها مناسب است. سس ماست مناسب افرادی است که اضافه وزن دارند یا در حال رعایت رژیم غذایی هستند. همچنین این سس مناسب کسانی است که دچار دیابت یا فشار خون و چربی بالا هستند.
اگر می خواهید سس کاملا رژیمی باشد، از ماست کم چرب استفاده کنید و اگر کمی افزایش کالری برایتان مسئله ساز نیست، از ماست با چربی بیشتر استفاده کنید. تمام مواد را در کاسه ای بریزید و با همزن دستی به خوبی هم بزنید تا یکدست شود.
    می توانید ابتدا ماست،  آب لیمو ترش ،  روغن زیتون و نمک را بزنید تا کمی شکل بگیرد و سپس ادویه و دیگر مواد را اضافه کنید.
    با این مقدار حدود یک شیشه کوچک سس ماست تهیه می شود که برای مصرف شش وعده یک فرد کافی است.
    در واقع کالری  سس ماست در هر وعده حدود ۲۰ کالری است که در مقایسه با سس های دیگر بسیار ناچیز است.
    سس ماست را می توانید ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید.

   آب لیمو تازه – دو قاشق غذاخوری    نمک –  نصف قاشق چای خوری      فلفل سیاه تازه  – یک چهارم  قاشق چای خوری    سیر تازه له شده – دو حبه درشت    شوید خشک – یک  قاشق چای خوری    ماست – سه چهارم پیمانه
   فلفل قرمز تند – در صورت دلخواه    روغن زیتون – یک سوم پیمانه